Dostawa opasek bezpieczeństwa - urządzeń do świadczenia usługi opieki na odległość na rzecz osób starszych - mieszkańców Miasta Siemiatycze w wieku 65 lat i więcej oraz świadczenie usługi obejmującej całodobową obsługę przez centrum monitoringu, systemu teleinformatycznego pozwalającego na realizację całodobowej opieki na odległość w ramach programu Korpus Wsparcia Seniorów na rok 2022

Siemiatycze, dn. 15.04.2022 r.
ZAPYTANIE OFERTOWE
Dotyczy procedury udzielania zamówienia dla których wartość jest większa niż 60 000 złotych a mniejsza niż 130 000 złotych Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemiatyczach zaprasza do złożenia oferty w postępowaniu: DA.26.2.2022, którego przedmiotem jest:
„Dostawa „opasek bezpieczeństwa”- urządzeń do świadczenia usługi opieki na odległość
na rzecz osób starszych - mieszkańców Miasta Siemiatycze w wieku 65 lat i więcej oraz
świadczenie usługi obejmującej całodobową obsługę przez centrum monitoringu,
systemu teleinformatycznego pozwalającego na realizację całodobowej opieki na
odległość w ramach programu „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2022”
  1. Tryb udzielenia zamówienia publicznego
    1. Zamówienie prowadzone jest wyłącznie na zasadach określonych w niniejszym zapytaniu ofertowym zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień publicznych o wartości mniejszej niż 130.000 złotych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Siemiatyczach.
    2. Wartość przedmiotowego zamówienia nie przekracza kwoty 130 000,00 zł, dlatego też nie znajdują w tym przypadku zastosowania przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2021, poz. 1129 z późn. zm.).
    3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zakończenia postępowania bez dokonywania wyboru najkorzystniejszej oferty.
    4. Zamawiający nie przewiduje procedury odwoławczej, z tytułu odrzucenia oferty Oferentowi nie przysługują żadne roszczenia przeciw Zamawiającemu.
    5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany lub anulowania poszczególnych warunków zapytania, także przed upływem terminu składania ofert.
    6. Zamawiający dopuszcza w wykonaniu przedmiotu zamówienia udział podwykonawców. Podwykonawca będzie zobowiązany spełniać wszelkie warunki formalne, które są obligatoryjne dla Wykonawcy.
    7. Termin związania z ofertą: 14 dni
    8. W związku z koniecznością zachowania spójności, kompatybilności i bezpieczeństwa usługi będącej przedmiotem niniejszego zamówienia, Zamawiający nie dopuszcza ofert i rozwiązań częściowych.
  2. Opis przedmiotu zamówienia
    1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa „opasek bezpieczeństwa”- urządzeń do świadczenia usługi opieki na odległość na rzecz osób starszych - mieszkańców Miasta Siemiatycze w wieku 65 lat i więcej oraz świadczenie usługi obejmującej całodobową 1 obsługę przez centrum monitoringu, systemu teleinformatycznego pozwalającego na realizację całodobowej opieki na odległość.
    2. Opaska musi stanowić niezależne urządzenie i mieć wbudowaną kartę SIM, bez konieczności łączenia się z innym urządzeniem np. telefonem.
    3. Centrum monitoringu obejmuje użytkowników opasek opieką 24h na dobę, przez 7 dni w tygodniu w trakcie trwania umowy. Działalność Centrum obejmuje nadzór nad parametrami życiowymi użytkowników, przyjmowanie zgłoszeń alarmowych oraz użytkowników lub ich opiekunów, podejmowanie reakcji na odebranie zgłoszenia oraz udzielanie niezbędnych odpowiedzi.
    4. Wraz z dostawą 120 sztuk opasek, Wykonawca zapewnia także obsługę usług telekomunikacyjnych i teleinformatycznych niezbędnych do świadczenia usług opieki na odległość dla 120 uczestników programu.
    5. Wykonawca przeszkoli użytkowników opasek oraz pracowników wskazanych przez Zamawiającego z zakresu obsługi urządzenia oraz zasad świadczenia usługi.
    6. Wykonawca wykona test łączności urządzenia przed rozpoczęciem świadczenia usługi teleopieki dla danego użytkownika opaski.
    7. Opaska bezpieczeństwa musi być połączona z usługą operatora pomocy (centrum monitoringu) przez 7 dni w tygodniu, całodobowo.
    8. Usługa dostawy opasek bezpieczeństwa oraz usługa prowadzenia i utrzymania centrum monitoringu będzie realizowana w zgodzie i na podstawie założeń Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2022 oraz programu osłonowego Miasta Siemiatycze ”Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2022.
    9. Dostarczone urządzenia będą fabrycznie nowe wraz z wymaganym osprzętem: ładowarką i adapterem oraz instrukcją użytkowania;
    10. Opaska musi posiadać certyfikat CE dopuszczający ją do obrotu na terenie krajów Unii Europejskiej i potwierdzający zgodność z wymaganymi dyrektywami;
    11. Części opaski mające kontakt ze skórą wykonane są z materiału antyalergicznego;
    12. Opaska jest prosta w obsłudze i trwała - posiada jeden przycisku i klasę szczelności IP 66
    13. Zapięcie opaski, powinno być możliwie proste w obsłudze z możliwości regulacji paska;
    14. Urządzenie musi mieć system identyfikacji umożliwiający jego prosta weryfikacją np. numer seryjny, IMEI;
    15. Do udziału w postępowaniu dopuszcza się urządzenia spełniające kryteria opisane w programie „Korpus Wsparcia Seniora 2022” tzn. posiadające co najmniej trzy funkcje z niżej wymienionych:
      1. przycisk bezpieczeństwa – sygnał SOS;
      2. detektor upadku;
      3. czujnik zdjęcia i założenia opaski;
      4. lokalizator GPS;
      5. funkcje umożliwiające komunikowanie się z centrum obsługi i opiekunami;
      6. funkcje monitorujące podstawowe czynności życiowe (puls i saturacja);
    16. Zamawiający wymaga aby opaski spełniały poniższe wymagania:
      1. Powiadamianie użytkownika o kluczowych zdarzeniach (włączenie przycisku alarmowego SOS, konieczność naładowania baterii w opasce, włączenie i wyłączenie opaski) z uwzględnieniem potencjalnych deficytów w zakresie danej modalności w grupie docelowej tj.:
        1. sygnał dźwiękowy,
        2. wibracja,
        3. znaki wizualne.
      2. Zapewnienie użytkownikom i kadrze telecentrum dostępu do szerszego spektrum analizowanych parametrów:
        1. Zapewnienie możliwości dokonywania samodzielnych pomiarów bezpośrednio z urządzenia oraz ich odczytu na urządzeniu
        2. Dodatkowe pomiary, poza wskazanymi w punkcie 2.14.6, realizowane w ramach urządzenia dla min. 3 parametrów (przykładowo: temperatura, ciśnienie krwi, krokomierz)
      3. Funkcjonalności urządzenia wpływające na komfort użytkowania:
        1. przycisk SOS,
        2. ładowanie magnetyczne bądź indukcyjne,
        3. możliwość wysyłania z opaski wiadomości tekstowych bądź głosowych
      4. Funkcjonalności wykorzystywanego systemu zwiększające możliwości:
        1. powiadomienia na opaskę (np. o lekach, wizytach u lekarza),
        2. możliwość wysyłania komunikatów grupowych i indywidualnych na opaski,
        3. dostęp do aplikacji mobilnej dla opiekunów faktycznych (osoby wskazane przez użytkownika do tej roli),
    17. Wymagania dotyczące baterii i ładowania opasek bezpieczeństwa:
      1. czas działania opaski w stanie czuwania, bez żadnych działań ze strony użytkownika (jak np. wykonywanie połączeń) - minimum 48 godzin;
      2. gwarancja na żywotność baterii min. 2 lata;
      3. czas jednego pełnego ładowania opaski nie dłużej niż 3 godziny;
      4. każda opaska musi posiadać ładowarkę sieciową przystosowaną do użytkowania w polskiej sieci energetycznej (230 V) oraz w gniazdkach używanych w Polsce (typ C lub E).
    18. Serwis i gwarancja opasek bezpieczeństwa:
      1. urządzenia muszą być serwisowane w razie wystąpienia problemów w ich funkcjonowaniu przez Wykonawcę lub podmioty działające na jego zlecenie;
      2. gwarancja producenta opaski nie może obejmować okresu krótszego niż 24 miesiące od daty odbioru urządzenia przez użytkownika;
      3. opaski bezpieczeństwa muszą być wolne od wad fizycznych i prawnych i z tego tytułu Wykonawca odpowiadać będzie względem Zamawiającego na zasadach opisanych w Kodeksie cywilnym.
      4. Gwarancja opasek bezpieczeństwa obejmować będzie wszelkie awarie / nieprawidłowe działanie urządzenia niewynikające z winy Zamawiającego lub użytkownika urządzenia;
    19. Warunki wymiany opasek bezpieczeństwa przez Wykonawcę oraz zasady zapewnienia przez Wykonawcę opasek zastępczych:
      1. Zamawiający będzie mógł żądać od Wykonawcy wymiany opaski bezpieczeństwa na nową, na koszt Wykonawcy, w przypadku wystąpienia trzech awarii tej samej opaski w okresie realizacji przedmiotu umowy;
      2. wszystkie czynności serwisowe, będą wykonywane przez Wykonawcę lub przez podmioty działające na jego zlecenie, bez naliczania jakichkolwiek opłat;
      3. w terminie 3 dni roboczych licząc od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego nieprawidłowości w działaniu opaski, a także w całym okresie jej serwisowania przez Wykonawcę;
      4. w przypadku stwierdzenia wady ukrytej opaski bezpieczeństwa Wykonawca będzie zobowiązany do jej wymiany na nową w terminie 3 dni roboczych od daty zgłoszenia tej wady przez Zamawiającego;
      5. w przypadku zgłoszenia awarii oprogramowania/systemu do obsługi opasek bezpieczeństwa Wykonawca zobowiązuje się do jej niezwłocznego usunięcia i przywrócenia funkcjonalności oprogramowania/systemu, tj. nie później niż w ciągu 48 godzin od zgłoszenia awarii przez Zamawiającego o ile awaria nie jest wynikiem zdarzeń losowych, niedających się przewidzieć i niezależnych od Wykonawcy.
      6. zgłoszenia dotyczące nieprawidłowości funkcjonowania opaski, systemu obsługującego opaski bądź konieczności wykonania zobowiązań gwarancyjnych lub serwisowych przekazywane będą przez Zamawiającego lub użytkowników, drogą e – mail i telefoniczną;
      7. Wykonawca odpowiadać będzie wobec Zamawiającego za wady fizyczne i prawne świadczonych usług.
    20. Kompatybilność i integralność danych:
      1. Oprogramowanie / system będzie kompatybilne z opaskami i będzie dawać możliwość całodobowego monitorowania użytkownika opaski;
      2. system monitoringu (centrum monitoringu) musi odbierać, rejestrować i przechowywać zdarzenia w tym datę i godzinę ich wystąpienia;
      3. w okresie realizacji usługi Wykonawca zapewni wsparcie techniczne dla oprogramowania opasek bezpieczeństwa (przez wsparcie techniczne Zamawiający rozumie m.in. bieżące konsultacje telefoniczne związane z obsługą oprogramowania i opasek, aktualizacje oprogramowania, odpowiedzi na zapytania i problemy przesłane przez Zamawiającego drogą e-mail);
      4. w okresie realizacji usługi Wykonawca zapewni zasięg umożliwiający użytkowanie opaski bezpieczeństwa przez każdego uczestnika Programu, w szczególności w miejscu jego zamieszkania;
      5. w przypadku braku zasięgu sieci umożliwiającej utrzymywanie łączności opaski bezpieczeństwa z centrum monitoringu w miejscu zamieszkania uczestnika Programu, Wykonawca zobowiązany będzie dokonać czynności umożliwiających prawidłowe funkcjonowanie opaski;
      6. Wykonawca zagwarantuje, że personel obsługujący centrum monitoringu będzie posiadał stosowne przeszkolenia, dysponując profesjonalną wiedzą na temat świadczenia pomocy w ramach Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej „Korpus Wsparcia Seniorów na rok 2022”;
      7. W ramach centrum monitoringu dopuszcza się zatrudnienie ratowników medyczny, pielęgniarek, opiekunów medycznych.
    21. Wykonawca musi na etapie składania oferty wykazać doświadczenie w postaci realizacji podobnych dostaw wraz z obsługą systemu, które zrealizował lub realizuje w ilości minimum 3 wdrożeń trwających przynajmniej 9 miesięcy w ciągu ostatnich 3 lat na łączną liczbę opasek stanowiącą minimum 100% skali niniejszego zamówienia. Referencje z podanych wdrożeń należy dołączyć do formularza ofertowego.
    22. Zamawiający mając na uwadze charakter udzielanego wsparcia przyjmuje wymóg, iż Wykonawca musi być podmiotem leczniczym, zarejestrowanym w rejestrze w tym zakresie prowadzonym przez urzędy wojewódzkie.

  3. W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zapewni:
    1. zakup i przekazanie bezpośrednio do siedziby Zamawiającego 120 szt. opasek bezpieczeństwa;
    2. opłatę abonamentową umożliwiającą komunikacje opasek z centrum monitoringu na okres od dnia dostarczenia i uruchomienia opasek do 31 grudnia 2022 r.,
    3. usługę odpowiedniego skalibrowania oraz skonfigurowania opasek
    4. przeprowadzenie testów oprogramowania opasek bezpieczeństwa oraz testów potwierdzających prawidłowe działanie centrum monitoringu;
    5. dostęp funkcji opaski do aplikacji mobilnej,
    6. darmowe aktualizacje oprogramowania opasek bezpieczeństwa.
    7. system monitoringu wraz z personelem obsługującym centrum monitoringu.
  4. Termin wykonania zamówienia
    Termin dostawy 120 sztuk opasek do Teleopieki w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy. Przewidywany termin rozpoczęcia usługi abonamentu Teleopieki od dnia dostarczenia i uruchomienia opasek do 31.12.2022 r.
  5. Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty i ich wagi procentowe.
    1. Kryterium wyboru ofert:
      1. Cena oferty: 100% (przy ocenie ofert pod uwagę będzie brana cena brutto całego zamówienia zawarta w ofercie).
    2. Punkty przyznawane za podane kryteria będą liczone według następujących wzorów:
      1. Cena: Liczba punktów = ( Cm / Co ) * 100 pkt, gdzie: Cm - najniższa cena spośród wszystkich ofert, Co - cena podana w ofercie
  6. Opis sposobu przygotowania oferty
    1. Ofertę należy składać na formularzu stanowiącym Załącznik Nr 1 do niniejszego zaproszenia, drogą pocztową, osobiście lub elektronicznie (e-mail).
    2. Ofertę należy sporządzić w języku polskim, czytelną i trwałą techniką, bez skreśleń, w jednym egzemplarzu, podpisaną i zaopatrzoną w pieczęć przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy.
    3. Oferenci zobowiązani są do zapoznania się z wzorem umowy oraz wzorem umowy powierzenia przetwarzania danych stanowiącymi załączniki nr 2 o raz 3 niniejszego Zapytania ofertowego.
    4. Oferenci zobowiązani się do zapoznania się z klauzulą informacyjną RODO stanowiącą załącznik nr 4 do niniejszego zapytania ofertowego.
    5. Oferenci zobowiązaniu są do zapoznania się z informacjami zamieszczonymi w zapytaniu ofertowym i przygotować ofertę zgodnie z wymaganiami określonymi w tym dokumencie, określając ceny jednostkowe oraz cenę za całość wykonania zamówienia.
    6. Ceny podane w ofercie mają być wyrażone cyfrowo i słownie.
  7. Miejsce i termin składania ofert
    1. Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć do 22.04.2022 r. do godziny 15.30, w siedzibie Zamawiającego, tj. w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Siemiatyczach, ul. 11 Listopada 35A, 17-300 Siemiatycze
      1. I piętro pokój 101 w godzinach: Poniedziałek 8.00 – 16.00, Wtorek-Piątek 7.30 – 15.30;
      2. za pośrednictwem operatora pocztowego;
      3. za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: mops@siemiatycze.eu;
    2. wszystkie oferty należy złożyć w zamkniętej kopercie, na której zostanie naniesiona adnotacja: „Dostawa „opasek bezpieczeństwa”- urządzeń do świadczenia usługi opieki na odległość na rzecz osób starszych - mieszkańców Miasta Siemiatycze w wieku 65 lat i więcej oraz świadczenie usługi obejmującej całodobową obsługę przez centrum monitoringu, systemu teleinformatycznego pozwalającego na realizację całodobowej opieki na odległość w ramach programu „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2022” wraz z danymi Oferenta
    3. w przypadku złożenia oferty przy wykorzystaniu poczty elektronicznej, adnotacje, o których mowa w pkt 7.2 powyżej należy zamieścić w wiadomości e – mail;
    4. przy ocenie zachowania przez Wykonawcę terminu do składania ofert liczyć się będzie data wpływu oferty w biurze podawczym.
    5. Rozstrzygnięcie konkursu ofert nastąpi w terminie 14 dni roboczych licząc od ostatniego dnia terminu do składania ofert.
    6. Zamawiający powiadomi o wyniku postępowania zamieszczając stosowne ogłoszenie na stronie internetowej http://bip.mops.um.siemiatycze.wrotapodlasia.pl/zamowieniapubliczne/rok-2022/
  8. Osoba uprawniona do udzielania informacji w niniejszej sprawie
    1. Osobą uprawioną do udzielania informacji w zakresie zamówienie jest Ewa Romaniuk.
  9. Informacje dodatkowe
    1. Oferty złożone po terminie nie będą brane pod uwagę i nie będą zwracane do kierującego ofertę.
    2. Zamawiający zastrzega na swoją rzecz prawo nawiązania kontaktu jedynie z wyłonionym Wykonawcą, niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty.
    3. Zamawiający zastrzega na swoją rzecz prawo unieważnienia postępowania bez wybrania jakiejkolwiek oferty i bez podania przyczyny.
    4. Koszt udziału w postępowaniu ponosi tylko i wyłącznie oferent, bez możliwości dochodzenia roszczeń z tego tytułu od Zamawiającego.

Metryka strony

Udostępniający: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Siemiatyczach

Wytwarzający/odpowiadający: Ewa Romaniuk

Data wytworzenia: 2022-04-15

Wprowadzający: Patryk Radzicki

Data modyfikacji: 2022-04-15

Opublikował: Patryk Radzicki

Data publikacji: 2022-04-15