Dostawa opasek bezpieczeństwa - urządzeń do świadczenia usługi opieki na odległość na rzecz osób starszych - mieszkańców Miasta Siemiatycze w wieku 65 lat i więcej oraz świadczenie usługi obejmującej całodobową obsługę przez centrum monitoringu, systemu teleinformatycznego pozwalającego na realizację całodobowej opieki na odległość w ramach programu Korpus Wsparcia Seniorów na rok 2022
Siemiatycze, dn. 15.04.2022 r.
ZAPYTANIE OFERTOWE
Dotyczy procedury udzielania zamówienia dla których wartość jest większa niż 60 000 złotych a mniejsza niż 130 000 złotych Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemiatyczach zaprasza do złożenia oferty w postępowaniu: DA.26.2.2022, którego przedmiotem jest:
„Dostawa „opasek bezpieczeństwa”- urządzeń do świadczenia usługi opieki na odległość
na rzecz osób starszych - mieszkańców Miasta Siemiatycze w wieku 65 lat i więcej oraz
świadczenie usługi obejmującej całodobową obsługę przez centrum monitoringu,
systemu teleinformatycznego pozwalającego na realizację całodobowej opieki na
odległość w ramach programu „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2022”
- Tryb udzielenia zamówienia publicznego
- Zamówienie prowadzone jest wyłącznie na zasadach określonych w niniejszym zapytaniu ofertowym zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień publicznych o wartości mniejszej niż 130.000 złotych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Siemiatyczach.
- Wartość przedmiotowego zamówienia nie przekracza kwoty 130 000,00 zł, dlatego też nie znajdują w tym przypadku zastosowania przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2021, poz. 1129 z późn. zm.).
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do zakończenia postępowania bez dokonywania wyboru najkorzystniejszej oferty.
- Zamawiający nie przewiduje procedury odwoławczej, z tytułu odrzucenia oferty Oferentowi nie przysługują żadne roszczenia przeciw Zamawiającemu.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany lub anulowania poszczególnych warunków zapytania, także przed upływem terminu składania ofert.
- Zamawiający dopuszcza w wykonaniu przedmiotu zamówienia udział podwykonawców. Podwykonawca będzie zobowiązany spełniać wszelkie warunki formalne, które są obligatoryjne dla Wykonawcy.
- Termin związania z ofertą: 14 dni
- W związku z koniecznością zachowania spójności, kompatybilności i bezpieczeństwa usługi będącej przedmiotem niniejszego zamówienia, Zamawiający nie dopuszcza ofert i rozwiązań częściowych.
- Opis przedmiotu zamówienia
- Przedmiotem zamówienia jest dostawa „opasek bezpieczeństwa”- urządzeń do świadczenia usługi opieki na odległość na rzecz osób starszych - mieszkańców Miasta Siemiatycze w wieku 65 lat i więcej oraz świadczenie usługi obejmującej całodobową 1 obsługę przez centrum monitoringu, systemu teleinformatycznego pozwalającego na realizację całodobowej opieki na odległość.
- Opaska musi stanowić niezależne urządzenie i mieć wbudowaną kartę SIM, bez konieczności łączenia się z innym urządzeniem np. telefonem.
- Centrum monitoringu obejmuje użytkowników opasek opieką 24h na dobę, przez 7 dni w tygodniu w trakcie trwania umowy. Działalność Centrum obejmuje nadzór nad parametrami życiowymi użytkowników, przyjmowanie zgłoszeń alarmowych oraz użytkowników lub ich opiekunów, podejmowanie reakcji na odebranie zgłoszenia oraz udzielanie niezbędnych odpowiedzi.
- Wraz z dostawą 120 sztuk opasek, Wykonawca zapewnia także obsługę usług telekomunikacyjnych i teleinformatycznych niezbędnych do świadczenia usług opieki na odległość dla 120 uczestników programu.
- Wykonawca przeszkoli użytkowników opasek oraz pracowników wskazanych przez Zamawiającego z zakresu obsługi urządzenia oraz zasad świadczenia usługi.
- Wykonawca wykona test łączności urządzenia przed rozpoczęciem świadczenia usługi teleopieki dla danego użytkownika opaski.
- Opaska bezpieczeństwa musi być połączona z usługą operatora pomocy (centrum monitoringu) przez 7 dni w tygodniu, całodobowo.
- Usługa dostawy opasek bezpieczeństwa oraz usługa prowadzenia i utrzymania centrum monitoringu będzie realizowana w zgodzie i na podstawie założeń Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2022 oraz programu osłonowego Miasta Siemiatycze ”Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2022.
- Dostarczone urządzenia będą fabrycznie nowe wraz z wymaganym osprzętem: ładowarką i adapterem oraz instrukcją użytkowania;
- Opaska musi posiadać certyfikat CE dopuszczający ją do obrotu na terenie krajów Unii Europejskiej i potwierdzający zgodność z wymaganymi dyrektywami;
- Części opaski mające kontakt ze skórą wykonane są z materiału antyalergicznego;
- Opaska jest prosta w obsłudze i trwała - posiada jeden przycisku i klasę szczelności IP 66
- Zapięcie opaski, powinno być możliwie proste w obsłudze z możliwości regulacji paska;
- Urządzenie musi mieć system identyfikacji umożliwiający jego prosta weryfikacją np. numer seryjny, IMEI;
- Do udziału w postępowaniu dopuszcza się urządzenia spełniające kryteria opisane w programie „Korpus Wsparcia Seniora 2022” tzn. posiadające co najmniej trzy funkcje z niżej wymienionych:
- przycisk bezpieczeństwa – sygnał SOS;
- detektor upadku;
- czujnik zdjęcia i założenia opaski;
- lokalizator GPS;
- funkcje umożliwiające komunikowanie się z centrum obsługi i opiekunami;
- funkcje monitorujące podstawowe czynności życiowe (puls i saturacja);
- Zamawiający wymaga aby opaski spełniały poniższe wymagania:
- Powiadamianie użytkownika o kluczowych zdarzeniach (włączenie przycisku alarmowego SOS, konieczność naładowania baterii w opasce, włączenie i wyłączenie opaski) z uwzględnieniem potencjalnych deficytów w zakresie danej modalności w grupie docelowej tj.:
- sygnał dźwiękowy,
- wibracja,
- znaki wizualne.
- Zapewnienie użytkownikom i kadrze telecentrum dostępu do szerszego spektrum analizowanych parametrów:
- Zapewnienie możliwości dokonywania samodzielnych pomiarów bezpośrednio z urządzenia oraz ich odczytu na urządzeniu
- Dodatkowe pomiary, poza wskazanymi w punkcie 2.14.6, realizowane w ramach urządzenia dla min. 3 parametrów (przykładowo: temperatura, ciśnienie krwi, krokomierz)
- Funkcjonalności urządzenia wpływające na komfort użytkowania:
- przycisk SOS,
- ładowanie magnetyczne bądź indukcyjne,
- możliwość wysyłania z opaski wiadomości tekstowych bądź głosowych
- Funkcjonalności wykorzystywanego systemu zwiększające możliwości:
- powiadomienia na opaskę (np. o lekach, wizytach u lekarza),
- możliwość wysyłania komunikatów grupowych i indywidualnych na opaski,
- dostęp do aplikacji mobilnej dla opiekunów faktycznych (osoby wskazane przez użytkownika do tej roli),
- Powiadamianie użytkownika o kluczowych zdarzeniach (włączenie przycisku alarmowego SOS, konieczność naładowania baterii w opasce, włączenie i wyłączenie opaski) z uwzględnieniem potencjalnych deficytów w zakresie danej modalności w grupie docelowej tj.:
- Wymagania dotyczące baterii i ładowania opasek bezpieczeństwa:
- czas działania opaski w stanie czuwania, bez żadnych działań ze strony użytkownika (jak np. wykonywanie połączeń) - minimum 48 godzin;
- gwarancja na żywotność baterii min. 2 lata;
- czas jednego pełnego ładowania opaski nie dłużej niż 3 godziny;
- każda opaska musi posiadać ładowarkę sieciową przystosowaną do użytkowania w polskiej sieci energetycznej (230 V) oraz w gniazdkach używanych w Polsce (typ C lub E).
- Serwis i gwarancja opasek bezpieczeństwa:
- urządzenia muszą być serwisowane w razie wystąpienia problemów w ich funkcjonowaniu przez Wykonawcę lub podmioty działające na jego zlecenie;
- gwarancja producenta opaski nie może obejmować okresu krótszego niż 24 miesiące od daty odbioru urządzenia przez użytkownika;
- opaski bezpieczeństwa muszą być wolne od wad fizycznych i prawnych i z tego tytułu Wykonawca odpowiadać będzie względem Zamawiającego na zasadach opisanych w Kodeksie cywilnym.
- Gwarancja opasek bezpieczeństwa obejmować będzie wszelkie awarie / nieprawidłowe działanie urządzenia niewynikające z winy Zamawiającego lub użytkownika urządzenia;
- Warunki wymiany opasek bezpieczeństwa przez Wykonawcę oraz zasady zapewnienia przez Wykonawcę opasek zastępczych:
- Zamawiający będzie mógł żądać od Wykonawcy wymiany opaski bezpieczeństwa na nową, na koszt Wykonawcy, w przypadku wystąpienia trzech awarii tej samej opaski w okresie realizacji przedmiotu umowy;
- wszystkie czynności serwisowe, będą wykonywane przez Wykonawcę lub przez podmioty działające na jego zlecenie, bez naliczania jakichkolwiek opłat;
- w terminie 3 dni roboczych licząc od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego nieprawidłowości w działaniu opaski, a także w całym okresie jej serwisowania przez Wykonawcę;
- w przypadku stwierdzenia wady ukrytej opaski bezpieczeństwa Wykonawca będzie zobowiązany do jej wymiany na nową w terminie 3 dni roboczych od daty zgłoszenia tej wady przez Zamawiającego;
- w przypadku zgłoszenia awarii oprogramowania/systemu do obsługi opasek bezpieczeństwa Wykonawca zobowiązuje się do jej niezwłocznego usunięcia i przywrócenia funkcjonalności oprogramowania/systemu, tj. nie później niż w ciągu 48 godzin od zgłoszenia awarii przez Zamawiającego o ile awaria nie jest wynikiem zdarzeń losowych, niedających się przewidzieć i niezależnych od Wykonawcy.
- zgłoszenia dotyczące nieprawidłowości funkcjonowania opaski, systemu obsługującego opaski bądź konieczności wykonania zobowiązań gwarancyjnych lub serwisowych przekazywane będą przez Zamawiającego lub użytkowników, drogą e – mail i telefoniczną;
- Wykonawca odpowiadać będzie wobec Zamawiającego za wady fizyczne i prawne świadczonych usług.
- Kompatybilność i integralność danych:
- Oprogramowanie / system będzie kompatybilne z opaskami i będzie dawać możliwość całodobowego monitorowania użytkownika opaski;
- system monitoringu (centrum monitoringu) musi odbierać, rejestrować i przechowywać zdarzenia w tym datę i godzinę ich wystąpienia;
- w okresie realizacji usługi Wykonawca zapewni wsparcie techniczne dla oprogramowania opasek bezpieczeństwa (przez wsparcie techniczne Zamawiający rozumie m.in. bieżące konsultacje telefoniczne związane z obsługą oprogramowania i opasek, aktualizacje oprogramowania, odpowiedzi na zapytania i problemy przesłane przez Zamawiającego drogą e-mail);
- w okresie realizacji usługi Wykonawca zapewni zasięg umożliwiający użytkowanie opaski bezpieczeństwa przez każdego uczestnika Programu, w szczególności w miejscu jego zamieszkania;
- w przypadku braku zasięgu sieci umożliwiającej utrzymywanie łączności opaski bezpieczeństwa z centrum monitoringu w miejscu zamieszkania uczestnika Programu, Wykonawca zobowiązany będzie dokonać czynności umożliwiających prawidłowe funkcjonowanie opaski;
- Wykonawca zagwarantuje, że personel obsługujący centrum monitoringu będzie posiadał stosowne przeszkolenia, dysponując profesjonalną wiedzą na temat świadczenia pomocy w ramach Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej „Korpus Wsparcia Seniorów na rok 2022”;
- W ramach centrum monitoringu dopuszcza się zatrudnienie ratowników medyczny, pielęgniarek, opiekunów medycznych.
- Wykonawca musi na etapie składania oferty wykazać doświadczenie w postaci realizacji podobnych dostaw wraz z obsługą systemu, które zrealizował lub realizuje w ilości minimum 3 wdrożeń trwających przynajmniej 9 miesięcy w ciągu ostatnich 3 lat na łączną liczbę opasek stanowiącą minimum 100% skali niniejszego zamówienia. Referencje z podanych wdrożeń należy dołączyć do formularza ofertowego.
- Zamawiający mając na uwadze charakter udzielanego wsparcia przyjmuje wymóg, iż Wykonawca musi być podmiotem leczniczym, zarejestrowanym w rejestrze w tym zakresie prowadzonym przez urzędy wojewódzkie.
- W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zapewni:
- zakup i przekazanie bezpośrednio do siedziby Zamawiającego 120 szt. opasek bezpieczeństwa;
- opłatę abonamentową umożliwiającą komunikacje opasek z centrum monitoringu na okres od dnia dostarczenia i uruchomienia opasek do 31 grudnia 2022 r.,
- usługę odpowiedniego skalibrowania oraz skonfigurowania opasek
- przeprowadzenie testów oprogramowania opasek bezpieczeństwa oraz testów potwierdzających prawidłowe działanie centrum monitoringu;
- dostęp funkcji opaski do aplikacji mobilnej,
- darmowe aktualizacje oprogramowania opasek bezpieczeństwa.
- system monitoringu wraz z personelem obsługującym centrum monitoringu.
- Termin wykonania zamówienia
Termin dostawy 120 sztuk opasek do Teleopieki w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy. Przewidywany termin rozpoczęcia usługi abonamentu Teleopieki od dnia dostarczenia i uruchomienia opasek do 31.12.2022 r. - Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty i ich wagi procentowe.
- Kryterium wyboru ofert:
- Cena oferty: 100% (przy ocenie ofert pod uwagę będzie brana cena brutto całego zamówienia zawarta w ofercie).
- Punkty przyznawane za podane kryteria będą liczone według następujących wzorów:
- Cena: Liczba punktów = ( Cm / Co ) * 100 pkt, gdzie: Cm - najniższa cena spośród wszystkich ofert, Co - cena podana w ofercie
- Kryterium wyboru ofert:
- Opis sposobu przygotowania oferty
- Ofertę należy składać na formularzu stanowiącym Załącznik Nr 1 do niniejszego zaproszenia, drogą pocztową, osobiście lub elektronicznie (e-mail).
- Ofertę należy sporządzić w języku polskim, czytelną i trwałą techniką, bez skreśleń, w jednym egzemplarzu, podpisaną i zaopatrzoną w pieczęć przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy.
- Oferenci zobowiązani są do zapoznania się z wzorem umowy oraz wzorem umowy powierzenia przetwarzania danych stanowiącymi załączniki nr 2 o raz 3 niniejszego Zapytania ofertowego.
- Oferenci zobowiązani się do zapoznania się z klauzulą informacyjną RODO stanowiącą załącznik nr 4 do niniejszego zapytania ofertowego.
- Oferenci zobowiązaniu są do zapoznania się z informacjami zamieszczonymi w zapytaniu ofertowym i przygotować ofertę zgodnie z wymaganiami określonymi w tym dokumencie, określając ceny jednostkowe oraz cenę za całość wykonania zamówienia.
- Ceny podane w ofercie mają być wyrażone cyfrowo i słownie.
- Miejsce i termin składania ofert
- Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć do 22.04.2022 r. do godziny 15.30, w siedzibie Zamawiającego, tj. w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Siemiatyczach, ul. 11 Listopada 35A, 17-300 Siemiatycze
- I piętro pokój 101 w godzinach: Poniedziałek 8.00 – 16.00, Wtorek-Piątek 7.30 – 15.30;
- za pośrednictwem operatora pocztowego;
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: mops@siemiatycze.eu;
- wszystkie oferty należy złożyć w zamkniętej kopercie, na której zostanie naniesiona adnotacja: „Dostawa „opasek bezpieczeństwa”- urządzeń do świadczenia usługi opieki na odległość na rzecz osób starszych - mieszkańców Miasta Siemiatycze w wieku 65 lat i więcej oraz świadczenie usługi obejmującej całodobową obsługę przez centrum monitoringu, systemu teleinformatycznego pozwalającego na realizację całodobowej opieki na odległość w ramach programu „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2022” wraz z danymi Oferenta
- w przypadku złożenia oferty przy wykorzystaniu poczty elektronicznej, adnotacje, o których mowa w pkt 7.2 powyżej należy zamieścić w wiadomości e – mail;
- przy ocenie zachowania przez Wykonawcę terminu do składania ofert liczyć się będzie data wpływu oferty w biurze podawczym.
- Rozstrzygnięcie konkursu ofert nastąpi w terminie 14 dni roboczych licząc od ostatniego dnia terminu do składania ofert.
- Zamawiający powiadomi o wyniku postępowania zamieszczając stosowne ogłoszenie na stronie internetowej http://bip.mops.um.siemiatycze.wrotapodlasia.pl/zamowieniapubliczne/rok-2022/
- Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć do 22.04.2022 r. do godziny 15.30, w siedzibie Zamawiającego, tj. w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Siemiatyczach, ul. 11 Listopada 35A, 17-300 Siemiatycze
- Osoba uprawniona do udzielania informacji w niniejszej sprawie
- Osobą uprawioną do udzielania informacji w zakresie zamówienie jest Ewa Romaniuk.
- Informacje dodatkowe
- Oferty złożone po terminie nie będą brane pod uwagę i nie będą zwracane do kierującego ofertę.
- Zamawiający zastrzega na swoją rzecz prawo nawiązania kontaktu jedynie z wyłonionym Wykonawcą, niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty.
- Zamawiający zastrzega na swoją rzecz prawo unieważnienia postępowania bez wybrania jakiejkolwiek oferty i bez podania przyczyny.
- Koszt udziału w postępowaniu ponosi tylko i wyłącznie oferent, bez możliwości dochodzenia roszczeń z tego tytułu od Zamawiającego.
Metryka strony