Nabór kandydatów na stanowisko Asystent Rodziny

INFORMACJA O WYNIKU NABORU

przeprowadzonego na podstawie ogłoszenia o naborze na stanowisko

Asystent Rodziny
(nazwa stanowiska)

w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Siemiatyczach, ul. 11 Listopada 35A, 17-300 Siemiatycze

Wz. Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemiatyczach informuje, że w wyniku zakończenia procedury naboru na w/w stanowisko została wybrana Pani Biszczuk Olga, zam. Nurzec Stacja.
Pani Olga Biszczuk spełniła wymagania formalne zawarte w ogłoszeniu o naborze, posiada odpowiednie wykształcenie oraz doświadczenie zawodowe.

Wz. Dyrektora
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Siemiatyczach

Alina Smyk
Kierownik Działu Pomocy Rodzinie

Siemiatycze, dnia 29.12.2016 r.


Wz. Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemiatyczach ogłasza
nabór kandydatów na stanowisko

Asystent Rodziny

w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Siemiatyczach

1. Adres:

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. 11 Listopada 35a

17-300 Siemiatycze

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku nie przekracza 6% w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

2. Wymiar czasu pracy: pełny etat - w systemie zadaniowego czasu pracy.

3. Liczba stanowisk pracy: 1

4. Umowa na czas określony: od 01.01.2017 r. do 31.12.2017 r.

5. Warunki pracy:

praca w środowisku, na terenie miasta Siemiatycze – w miejscu zamieszkania rodziny oraz wykonywanie czynności administracyjno-biurowych.

6. Wymagania niezbędne:

Asystentem rodziny może być osoba, która:

1) posiada wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki
o rodzinie lub praca socjalna lub

2) posiada wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej ( Dz. U. z 2015 r., poz. 332 ze zm.) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub

3) posiada wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3 – letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;

- zakres programowy szkolenia, o którym mowa powyżej określa rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz. U. Nr 272, poz. 1608);

4) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;

5) wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;

6) nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądowym za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;

7) posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.

7. Wymagania dodatkowe:

1) wysoka kultura osobista;

2) równowaga emocjonalna;

3) zdolność analitycznego rozwiązywania problemów;

4) samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy;

5) odporność na stres;

6) odpowiedzialność;

7) asertywność;

8) wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny;

9) dobra znajomość przepisów prawa z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii, prawa pracy, prawa rodzinnego.

8. Główne obowiązki:

Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:

1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny
i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;

2) opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;

3) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;

4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;

5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;

6) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;

7) wspieranie aktywności społecznej rodzin;

8) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;

9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;

10) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;

11) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;

12) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;

13) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;

14) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;

15) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny;

16) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;

17) sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;

18) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się
w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;

19) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym i/lub grupą roboczą funkcjonującym na terenie miasta Siemiatycze oraz innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

9. Wymagane dokumenty:

1) list motywacyjny;

2) życiorys zawodowy-CV;

3) kwestionariusz osobowy;

4) kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie obywatelstwa polskiego;

5) kopie świadectw pracy;

6) kopie dokumentów potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe;

7) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;

8) oświadczenie, że kandydat nie był i nie jest pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona lub ograniczona;

9) oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego;

10) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy na potrzeby postępowania rekrutacyjnego Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemiatyczach zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2135 ze zm.)

Wszystkie dokumenty i oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane zaś kopie składanych dokumentów powinny być poświadczone przez kandydata za zgodność
z oryginałem.

10. Informacje dodatkowe:

  • praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy ( 40 godz. tygodniowo);
  • praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona. Asystent nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę;
  • stanowisko asystenta rodziny należy do stanowisk pomocniczych i obsługi
    w rozumieniu ustawy z dn. 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.(Dz. U. z 2014 r., poz. 1202 ze zm.)

11. Miejsce i termin składania dokumentów:

Dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko Asystenta Rodziny 2017 r.” w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej – sekretariat (I piętro) lub przesyłać na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Siemiatyczach ul. 11 Listopada 35a, 17-300 Siemiatycze, w terminie do dnia 27.12.2016 r.

O zachowaniu terminu złożenia dokumentów aplikacyjnych decyduje odpowiednio data złożenia dokumentów w Ośrodku lub dostarczenia przesyłki do Ośrodka.

Informacja o wynikach naboru zostanie upowszechniona w Biuletynie Informacji Publicznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemiatyczach pod adresem: http://bip.mops.um.siemiatycze.wrotapodlasia.pl oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemiatyczach ul. 11 Listopada 35 A.

Oferty odrzucone można odbierać osobiście w siedzibie Ośrodka przez okres 3 miesięcy.
Po upływie powyższego terminu zostaną one komisyjnie zniszczone.

 

Siemiatycze, dnia 9 grudnia 2016 r.

Wz. Dyrektora
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Siemiatyczach

Alina Smyk
Kierownik Działu Pomocy Rodzinie

Metryka strony

Udostępniający: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Siemiatyczach

Wytwarzający/odpowiadający: Edyta Dmitruk

Data wytworzenia: 2016-12-09

Wprowadzający: Barbara Kiczko

Data modyfikacji: 2016-12-29

Opublikował: Barbara Kiczko

Data publikacji: 2016-12-09